Det långa inlägget, eller??

Hej!
 
Nu ska jag försöka dra lite omdom senaste dagarna om stina lite kortfattat, öhm, ja.
Det började i måndags när hon trampade in skon i mitten av hennes "fotsula" eller vad man ska säga (har ni inte läst det inlägget kan ni göra det HÄR)
Så då kom min hovslagare och lindade om och sen Stina fick stå inne i tisdags. På kvällen lindade vi om och så tänkte vi att vi låter det gå en dag till. 
 
 
Ungefär såhär såg det ut när vi hade lindat om stinas hov - haha gölligt va? ;)
 
På onsdagen så tycke hovslagaren fortfarande att Stina var dålig och var halt, svullen och hade mycket puls i benet så hon ringde en veterinär och frågade lite korta frågor, det hela slutade med att jag tog en temp på stina och hon hade lite feber så då tyckte både hovslagar och veterinärenatt vi skulle ringa till ATG idag och dom sa att vi fick komma in till 14.30
Väl där möttes jag av Christine som var där med sin häst ( Leksandsryttarna.blogg.se) och det var kul att det var nån där som man kände och kunde prata med eftersom det var min bror som fick ställa upp och köra mig.
 
 
ungefär sådär var läget på stinas "sår" och sen kan ni ju tänka att det var 2 cm djupt också.... (bild från google)
 
I alla fall så hade stina en infektion i såret så Veterinären på ATG skar upp det så att varet komm ut och sen tror jag hon fick nått bakteriedödande i såret innan dom gipsade och lade om "bandage".
 
Och så ska det vara i ca 8 dagar och då ska jag byta gips och bandage två ggr och Stina kommer att ha boxvila under tiden då gipset förstörs om man går ut med det.
 
så så ligger det till för våran del och om två veckor bör vi vara igång igen!
Nu ska jag se på lite robinson och ta nått att äta för jag är verkligen såhääääär trött! Glöm inte att hålla tummarna för mig och Stina nu,  för vi vill inte ha nån mer otur!
 
// Hannah
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0