Historiens längsta inlägg, som dessutom är ganska tråkigt att läda igenom :P

Jag började skriva det här inlägget precis när jag hade kommit in ifrån stallet, men sen så fick jag lov och äta lite mat och annat grejs, så om det står konstigt på något ställe så är det för att det lixom är skrivet vid två olika tillfällen
 
Hej hej igen! :D 
 
Ooooom ni läste mitt förra inlägg så vet ni att jag blev utesluten i båda klsserna, typ. Det är dock inte riktigt lika illa som det låter :P 
Jag hoppade som sagt lagklassen som gick i LC + en LB avd B. vi kom dit ganska sent eftersom det inte var så långt och åka och det var många starter innan mig! I alla fall, när vi kom dit så var det ganska chill, Hannah och jag gick runt lite och kollade och sånt. 
Så småning om vart det dags att rida och hoppa fram. Han kändes vääldigt fin och var verkligen mjuk och lydig samtidigt som han var taggad! När vi gick in på banan så kändes det verkligen KUL! :D Vi hoppade alla hinder och gick i mål som nolla, och han kändes verkligen hur fin som helst! 
 
 
Eftersom alla i vårat lag nollade så fick vi, + 3 andra lag, hoppa omhoppning. Även denna gången kändes det så himla kul att få gå in på banan och bara rida min underbara häst! Vi hoppade alla hinder, han kändes super och sög verkligen tag i alla hinderna. Vägarna kändes oxå väldigt bra, det är trots allt våran första omhoppninge eftersom vi tidigare bara har hoppat avd B.  Jag var så himla nöjd när jag hade gått i mål, men sen så ropade dom ut i högtalaren att jag tyvärr hade blivit utesluten eftersom jag hade hoppat fel första hinder. Det hade jag också, även fast jag först trodde att jag hade hoppat rätt hahah :P, istället för att hoppa hinder nr 9 som var först i grunden så hoppade jag nr 1 i grunden. Dom var båda rödvita och dom stod på ungefär samma ställe så jag var så himla arg och irriterad på mig själv.
Jivaro känes SUPER och så klantade jag mig. Vad som käneds ännu värre var ju såklart också att jag sabbade för hela laget iochmed min uteslutning. Eftersom vi bara var tre i laget så räknades alla resultat, så jag tror jag fick 32 fel för min uteslutning.... Det kändes så himla tråkigt och jag var, och är verkligen så sjukt besviken på mig själv...
 
 
 
Menmen, alla i laget var jätte snälla och så, men jag grämer mig fortfarande lite över det där! ;) Trots min uteslutning så placerade sig laget på en 3:e plats.
 
Andra klassen var som sagt en LB, avd B. Inför den klassen, som var ganska sent, kändes det verkligen inte bra. Han stoppade flera gånger på framhoppningen och han kändes lite slut. Jag var också väldigt seg i huvudet och hade fortfarande tankarna lite i laghoppningen. När vi kom in på banan så var han lite seg och sög inte alls tag på samma sätt som han hade gjort i klassen innan. Allting gick väl hyfsat bra ända fram till kombinationen då jag fick ett stopp på första. Sen tror jag att jag gav upp lite grann  för nästa gång vi kom på de så hoppade han första och stoppade på andra, då jag heelt glömde benen. När vi kom igen så hoppade han men sen så fick vi ett stopp på nästa hinder. Egentligen tror jag att jag redan hade gett upp då, så jag red verkligen som om jag räknade med att han skulle stoppa. 
 
 
Efter det så lastade vi in honom och åkte hem, nu har han fått liniment och lindor på och fått gå ut i hagen och bara mysa! Nu ska jag nog ta någonting och äta innan jag går ut och mockar åt bellis för andra gången idag! ;)
 
 
Trots att jag blev utesluten i båda klasserna så är jag trots allt väldigt nöjd (och nej, det säger jag faktiskt inte bara). Jag kan helt ärligt säga att LB INTE kändes bra, men jag kan också säga att lagklassen var en utav dom bästa rundorna som han och jag har gjort tillsammans. Dock känns det ju såklart inte kul på något sätt med första hindret, menmen. Man lär så länge man lever, och jag tror knappast att jag kommer göra om det felet! :P :P
 
// Maria

Kommentarer
Postat av: nicolina

tänkte bara säga att det var SÅ synd att du hoppade fel hinder i lagomhoppningen, för det såg annars, verkligen, huuuur bra ut som helst! Och vi alla på banan stod å sa hur fin Javior är nu Maria :)

Svar: Tack vad snäll du är! :) Haha, sjukt vad arg jag var på mig själv! ;)
Hannah Kyller & Maria Land

2012-09-03 @ 10:10:03
URL: http://jagochschumi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0