dagensridpass

Godkväller på er! 
 
Just nu sitter jag och kollar runt lite på datorn, äntligen. Varit en ganska låång dag med en hel del tråklektioner... blää Jag har i alla fall rdiit Jivaro idag och han var riktigt jobbig. Heheh, det här blir tyvärr inte ett inlägg där jag skriver, han var lite jobbig i början med sen var han såå fin på slutet. Nepp, för riktigt så var det inte idag :P
 
 
 
Klockan var ganska mycket när vi stack ut i skogen för att rida en sväng. I början så var han snäll, men efter att jag hade börjat galoppera så blev han jätte stark och verkligen tvärvägrade att lyssna på min hand. Då blir det oxå som en ond cirkel eftersom jag, tyvärr, blir hårdare i handen och han blir spänd.
Körde lite övergångar mellan skritt och trav, och det lyssnade han fint på. Men som sagt, när vi galopperade så blev han dryg. Typ om jag saktar av ifrån galopp, så bara biter han tag i bettet och kör på i speed-trav innan han lugnar sig någotsånär! 
 
heheh, längtar faktiskt lite efter vintern nu. Korkat va? Nu när man för en gång skull kan njuta av det sista av sommaren....
 
Dock gick ju inte allting dåligt. Han kändes till exempel väldigt positiv och han lhade ett härligt steg. Dessutom var han fin i traven, men som sagt så ville inte riktigt galoppen fungera idag... :/ trist, men det är väl bara att jobba vidare! :P
 
// Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0