dagens ridpass :D

Tjooo! :D 
 
Ridpasset idag gick både bra och dåligt kan man väl säga! ;)
Han var ruskigt stark och när han väl sätter den sidan till så känner jag mig ungefär som en mygga på en ardenner som har bestämt sig föör att inte lyssna! ;) Han kniper lixom tag i bettet och vill inte alls lyssna, körde därför mycket övergångar under ridpassets gång för att få honom att lyssna på mig. Funkade ganska bra, han blev å ena sidan väldigt mer lyhörd. men efter lite övergångar så blev han oxå mer taggad.
 
 
Usch, han är riktigt jobbig när han väl stressar upp sig. Ioförsejjj så är ju det hans sätt att slippa undan arbete, vissa hästar blir lata när dom tyckker det blir jobbigt och vissa (som bellis) ser spöken här och där. Jivaros sätt är defenetivt att springa ifrån da problemas. :)
 
Stundvis så var han dck väldigt fin, när han slappnade av och verkligen jobbade. Men ja, vad ska jag säga? så var det inte direkt hela passet! ;)
 
 
Jaja, jobbar väl vidare på att få honom lugn, mjuk och arbetsvillig. Imorgon sätter jag nog på honom det andra bettet och känner hur han känns på det, på Torsdag så är det hoppning och då är jag 99 på att han får ha stångbettet! :D
 
Jisses, här får pållen vila i en vecka och när man kommer tillbax så har han helt plötsligt förvandlats till en ferraribil... ;)
 
// Maria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0