studieteknik à la Maria

NUUUU orkar jag seriöst inte skriva på den där uppdatsen längre. Det känns seriöst som att den dränker mig... :/ Mitt sätt att göra saker måste ju äga ut  alla andras också;
Om man sätter på en film och har den igång samtidigt som man skriver och läser fakta, så fattar man absolut ingeting. Det lilla man skriver har en sammanhängningfaktor (det ordet ni! :)) på 0. Det hela slutar med att man glömmer av att man egentligen ska skriva saker, så man stänger ner det och ägnar sig helt åt filmen man höller på och kollar på. Sedan efter ett tag kommer man på sig själv, så då börjar hela grejen om igen. Najjs studieteknik (som det så fint heter) va? :D :D
 
skärpa, right?
 
Ridningen idag gick ganska bra, jag red i mörker eftersom jag fick så mycket att göra innan jag skulle ta in hästarna så helt plötsligt var det mörkt och då var det bara dra på sig reflexer och ge sig ut ändå! ;)
Jag red lite dressyr på banan idag och det var minst sagt välbehövligt, jag känner ju själv att jag har slarvat med dressyren lite grann nu då jag mest bara har övat ute i skogen och så. Det märktes på Jivaro då han var lite stark ohc stel i sidorna. Han kändes dessutom ganska stor och otymplig. Svårt att förklara lixom men han känns liksom.. stor. hahah, han som annars är en sådan liten lutteskrutt. I alla fall så skrittade jag en hel och travade mycket. Det blev inte så mycket galopp eftersom jag inte ville fräsa runt där i mörkret på en pigg ponny! ;) haha

Imorgon är det Sussieträning för min och Jivaros del och på Torsdagen är det hoppträning. Sedan är ju den här veckan praktiskt taget slut och nästa veck har vi HÖÖÖÖSTLOV. å sjukt skönt och välbehövligt! :D :D Veckan efter har vi dessutom PRAO. Hannah och jag har fixat prao på ett great ställe så det kommer bli askul! :)
 
Nu måste jag fortsätta skriva fast på annat håll så, ska ta och göra mig en stooor kopp te också med extra socker så kanske det blir lite roligare! :P
 
// Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0