ridpasset todajj Jivaro KL

Ridpasset gick SUPER! Han kändes verkligen mjuk och fin och framförallt lugn. hahah, han har ju varit lite övertaggad dom senaste veckorna nu, det är knappt jag vill veta hur han kommer vara när all björnpälsen åker av...
Red som planerat lite dressyr, blev mycket övergångar. Jag körde på efter ett speciellt mönster eftersom det annars kan hända att jag bara rider runt och är helt planlös. Så det blev att jag red på en ganska stor volt. Galopperade ett halvt varv, saktade av till trav och travade en kvarts varv, sedan skritt, halt, skritt igen. fatta galopp och sedan galoppera ett halvt varv. aa ni fattar! ;) Eftersom han kändes lite jobbigare i höger varv (försökta att falla innåt och ignorerade min innerskänklen lite grann) så körde jag intervallen ett varv i vänster, två i höger osv. På slutet blev det bättre och då kunde jag köra på en jämn intervall! :)
heheh, gulliga....
Men han kändes som sagt dunderfin, lugn och mjuk som aldrig förr. Det som också kändes väldigt bra var att han inte sprang runt och "letade fel". vanligtvis så brukar han hitta åtminstone en sak som är extremt läskigt. Det är ju en aningen störigt eftersom han då ska trippa runt på tå och blåsa upp sig... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0