Lååångt inägg

Hej på er! :) Haer legat lite lågt med bloggningen nu i helgen men nu ska det nog bli bättre! :) Jag och Jivaro tävlade igår och det gick bra! Tävlingen var i Svärdsjö inomhus ( första inomhus för den här säsongen! :D) och vi hoppade LC/LB.
Började med LC där vi fick ett stopp på tvåan. Kan väl helt ärligt säga att jag glömde benen lite och då hoppar han inte gratis... ;) heheh I övrigt så tycker jag att rundan kändes helt okej, han var väldigt pigg och stressad och kollade till på en massa dekorationer och var lite allmänt stissig, men jaja lite överseende eftersom det var inne! :)
Sen i LBn så var det i princip samma hinder i början, alltså typ snett igenom och sen långsidan. Vi fick ett riv på ettan vilket såklart kändes lite trist, och sen efter det så kom vi på den långsidan då. och på tvåan som var samma hinder som i LCn kändes det precis som att han skulle stanna med då smackade jag på honom och han hoppade! Resten av banan flöt på riktigt bra och jag tycker överlag att han kändes finare i LBn än i LCn eftersom han var så himla stressad och dryg i LCn. menmen, första tävlingen inne så deeet kändes bra trots allt.
Är faktiskt sjukt nöjd, särskilt med LBn eftersom jag faktiskt fick honom att hoppa 2.an, annars kan det ibland bli så att om jag slutar rida och glömmer benen så börjar han direkt sakta in och då har jag i pincip redan gett upp (lite det som hände i LCn) så då brukar vi få ett stopp, men när jag väl red på så hoppade han. Hahha, så då har jag lärt mig det! :)
Är överlag nöjd med tävlingen, kändes skönt att få komma ut på en tävling nu innan sista omgången av laget nästa vecka särskilt eftersom det var ett tag sedan vi var ut sist! :) // Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0