Dagens ridpass - Stina

Tjohej på er!
Idag blev ridpasset på banan och lite flummigt måste jag säga. Jag började passet med att värma upp henne och försöka få henne mjuk i sidorna utan att streta i mot ihanden som hon annars brukar vara väldigt duktig på. När jag hade kommit så långt att jag började galoppera kom jag på att det kanske skulle vara kul och träna lite på galoppombyten och eftersom Stina vanligtvis brukar tycka att det är svårt att byta med bakbenen så tog jag lite hjälp av nått litet sockerbits-hinder som stod ganska lägligt till. Så småning om pockade jag bort sockerbitarna och till slut visste väl stina att hon skulle byta galopp på det stället så då bara flöt det på ganska bra även om det inte ens var i närheten av klockrent....haha
Ha en fin tisdagskväll hörrni! // Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0