Gårdagens ridpass:

Hejhopp i galoppen!
Tänkte bara skriva ett kort inlägg om gårdagens ridpass innan jag går ner till stallet.
Ja, jag red på banan igår och jag tänkte att om jag lägger fram en "bana" av bommar så kan jag träna på avstånd och sånt och när jag värmde upp henne så var hon huuur fin som helst. Därimot så ju längre jag red desto springigare och spändare blev hon, riktigt dryg var hon ett tag, så jag beslöt mig för att hämta martingalen,och nog för att hon inte var fullt lika springig med den, men hon var fortfarande väldigt spänd, vilket inte kändes så bra och jag ville inte sluta ett ridpass så heller så därför fortsatte jag att traggla lite.
Men igår hade jag tur, då mariann var ute i stallet och märkte att det inte gick så bra för mig så då kom hon ut och hjälpte mig och jag fick rida lektion för henne.
Och hon hjälptre mig att få in den där "it-känslan" när hon bara är hur avslappnad som helst och tycker att det är skönt att gå in en låg form. och det gick till slut i både trav och galopp och jag kan säga att det hade Aldrig gått utan hjälp, så tack Mariann! :D
Så kort sagt så gick gårdagens ridpass både sämst och bäst, och utan uppförsbackar ffinns inga nerförbackar, eller hur?

Nu sticker jag ner till stallet, hade bra och önska mig lycka till nu när vi ska in till ATG! :)

// Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0