Funderingar, och ett egentligen tack

Jag älskar min hund, trots att hon egentligen är borta, för ja, min hund lärde mig ändå en del.


Och det hon lärde mig har alla djur egentligen, och det är att djuren aldrig bryr sig om hur man ser ut. Det är punkt nummer ett. Zingo stuntade helt i om jag inte hade tvättat håret på två dagar eller hade en fläck på byxan. dom andra punkterna har egentligen med punkt ett att göra också för allt sånt här hänger ihop. Zingo älskade mig alltid ovasett och jag är övertygad om att djur bara bryr sig om insidan, dom tar sitatet "det är insidan som räknas" på alvar. Hon fanns där för mig, alltid.
Det här tänkter jag på ganska ofta faktiskt, och det är att i hästvärlden så finns det allt för mycket märken, jag personligen skulle kalla ridsport en rikemanssport, för har man inga pengar, så kommer man inte så långt. och så är det bara, i ridsporten kan man köpa sig till allt förutom talang, men det spelar ingen större roll om man har en häst som gör allt och lite till ovasett hur man rider.
Blääää, för det.
Kopierat från vår förra blogg:

Hööks kopior:

Jag tänkte att jag skulle dra det här med hööks kopior, för att det är nåt som komer upp på alla bloggar förr eller senare. De flesta tycker att det är dåligt, och det tycker väl jag till viss del också men inte helt.

 

 

Vi kan ta de här tränsen som exempel.

 

Dåligt: Det är klart att det är tråkigt att när man väl köper ett jättefint äkta dyonträns så finns det ett exakt likadant från hööks som jag skulle vilja kalla fejk. Det "speciella med tränset försvinner dessutom, och det kan ju vara en anledning till att man köper tränset från början.

 

Bra: Det finns faktiskt dom som inte har pengar att köpa ett äkta träns, och har dom då chansen att köpa ett träns som kan lura andra att dom har ett äkta så är ju det toppen för dom, eller hur? :)


Och sist nu då till det som rubruken egentligen beskriver. Jag tycker att fler borde tänka på det här, vadvill man egentligen helst? och är en fin utsida verkligen viktigast om man inte har en fin insida att bli älskad för? Jag tror inte dt utan jag säager som min mor sa förut: Har man en fin insida så skiner den igenom utsidan.
Och sen vil jag verkligen tacka min oändligt fina hund som nu har det bra i hundhimlen för att hon har lärt mig allt det här genom att bara vara där.

Så det var vad jag hade och säga för tilfället, så tack för mig, leverpastej!

// Hannah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0