Ridpasset, ett inlägg med en maaaassa babbeltext! ;)

Hej på er! Jag kom "precis" (för kasnke 30-40 min sen) in från stallet! Jag red i ungefär 45 minuter på banan där jag byggde fram två jätte små kryss, alltså verkligen jätte små, typ 15 cm. Egentligen så hade det lika gärna kunnat vara två bommar, men eftersom det ändå var hinderstöd och så framme s blev det så. I alla fall, när jag hade värmt upp honom i alla gångarterna så kom jag på kryssen en gång i vanlig galopp och då fick jag 7 galopp språng, sen provade jag på 8 och 9, och till slut fick vi till och med till det på 10. 
 
Han var verkligen pigg och glad idag, i början var han lite loj och var inte riktigt igång med bakbenen, men efter lite övergångar så blev det mycket bättre! 
 
Här nedan är det bara en massa text om vad vi ska träna på och lite sånt, vilket förmodligen inte är så jätte intressant för er att läsa, bara så att ni vet! ;) Dock är det bra för mig att ha och läsa och kunna kolla tillbaka på vad jag tyckte förut och så! :)
 
Jag tränade på det här med att kunna reglera galoppsprången väldigt mycket i våras och det gjorde honom verkligen gott. Dels så blir hans galopp så mycket mer reglerbar och sen får han också en helt annan styrka kroppen. Sen när han vilade i början av sommaren så försvann lite utav det där som vi hade tränat upp, men nu är vi tillbaka på banan så det kommer bli en hel del sån här träning med honom! I hoppningen så r det här också väldigt bra för honom eftersom han ibland kan hoppa av lite för långt ifrån hindrena och hoppa framåt istället för uppåt och då landar han också lite grann i framvikt.
 
hehhehe, nu blev det ett väldigt långt inlägg om en massa sånt vi-ska-träna-på-det snack! ;)
 
// Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0