Ridning med Jivaro

HEJ! Snart ska jag iväg upp till Buffils, jag jobbar mitt sista pass idag (nähä??) innan skolan börjar, jag börjar vid 13 och sen jobbar jag till stängning! :)
 
 
"Imorse" eller vad man nu ska kalla det red jag Jivaro, och det gick ganska bra! Jag kan inte direkt säga att de var världens bästa pass, men det gick inte direkt dåligt heller! ;)
Jag tycker att han har svårt och ta ett jämnt stöd på båda tyglarna. Istället så är han gärna ställd lite grann åt ett eller ett annat håll. När jag då tar lika mycket i båda tyglarna så blir han helt förvirrad och kör upp huvudet och rusar på, vilket är jätte irriterande. Jag tror dock att han kör upp huvudet och springer eftersom det är hans sätt att komma ifrån saken.
Förmodligen så gör han så eftersom han inte riktigt orkar bära upp sig lika på båda sidorna eftersom han är ganska oliksidig. Det är vad jag tror. 
 
gammal bild
 
Nu snart i dagarna är det i alla fall sussiträning, vilket ska bli hur kul som helst! :D Dom gångerna jag tränade för henne i våras gjorde sååå mycket för mig och Jivaro! :)
 
// Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0