träääning

Godkväll på er! :)

Hemma nu ifrån en lång och rolig träning! :) Jivaro var fin passet igenom, men det var en oxer med orange:a bommar som han tyckte var jäääääätte farliga, så det hindret stoppade han flera gånger på, men sen när dom la ner bommarna och han fick gå över så hoppade han bra efter det. hehe, knasponny! ;)

I alla fall, ridpassets fokus låg på att få hästarna reglerbara, alltså att dom skulle kunna länga och korta galoppen, väldigt nyttigt för Jivaro då han har svårt för att korta galoppen. Just det har vi också fått lite hemläxa på, alltså att öva på att kunna korta och länga galoppen! :D
Imorgon ska Jivaro skrittas så mycket som möjligt och i en ganska rask takt, på Lördag är det tävling så det kanske inte vart världens bästa upplägg med träningar och tävlingar, menmen det är inte så mycket att göra åt nu.
Min plan är i alla fall att gå ut och gå en sväng med Jivaro innan skolan. hmmm, det betyder att jag ska ställa klockan på typ, låt se... halv sex? Tror ni jag orkar upp då? Nej det tror inte jag heller... ;)
Meen, att försöka är bra så jag ska nog snart ta och börja göra i ordning mig för sängen, sjukt hur trött man blir efter lite mer än en timmes tränning! ;)
// Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0