Dagen á stallet

Heej!
För en liten stund sen kom jag hem efter en dag i stallet med två speciella händelser, eller ja, ialla fall en av dom
;)
Idag har vi fått över hundra (typ en halv lastbil) nya höbalar med hårdpressat hö hem till stallet, så det lär väl räcka ett tag till nu, sköönt kallas det! ;) och det är väl inte varje dag man får hem en lastbil med hö, så det var väl en "annorlunda"sak med dagen :)
Aja, efter att vi hade packat in allt hö i höförådet så tog jag in stina för att rida på banan som för övrig såg ut som ett lerbad, och eftersom jag fortfarande inte har nån sadel spom passar blev det som vanligt barbacka och sen satte jag på hackamoret eftersom hon har ett litet sår i mungipan.
Desvärre ville inte hackamoret som jag ville och när stina hoppa till för något hon vart rädd för så knäpptes hela hackamoret upp så jag hadet i princip bara tyglarna riunt halsen... haha, som tur va gick det bra ändå men det hör väl inte direkt till vanligheterna att tränset bara knäpper upp sig själv sådär, eller har ni nån gång varit med om det? ;P
Själva ridpasset gick väl som vanligt ungefär, varken bättre eller sämre, men med tanke på hur ridbanan såg ut är jag nöjd över hennes prestation ialla fall.
ja, det var väl det jag hade att berätta, så... jaa...
// Hannah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0